מגזין

החיות הכי מיוחדות בעולם – סוגי החיות שניתן להכיר במדינות נפוצות

שאלתם את עצמכם פעם מה הן החיות הכי מיוחדות בעולם? גם אם לא, אנחנו רוצים לעשות לכם קצת סדר ולהכיר לכם את רשימת החיות שאפשר למצוא ולהכיר בכל מקום על פי מדינות, בואו נצא לדרך!

החיות הכי מיוחדות בעולם – הרשימה!

להלן הרשימה שלנו, יוצאים לדרך!

ארצות הברית – ינשוף החורבות האמריקאי

ינשוף החורבות האמריקאי (Burrowing Owl) הוא ציפור דורסת קטנה וייחודית, המתגוררת באזורי מדבר, ערבות ושטחים פתוחים בארצות הברית. מה שהופך אותו למיוחד הוא הרגלי הקינון שלו – הוא חופר מחילות באדמה או מנצל מחילות נטושות של בעלי חיים אחרים, כמו כלבי פרא. הינשוף משתמש במחילות אלו לא רק לקינון, אלא גם כמקום מסתור מפני טורפים ומזג אוויר קיצוני. הוא פעיל לרוב בשעות היום, בניגוד למרבית הינשופים, וניזון ממגוון רחב של חרקים, זוחלים, יונקים קטנים ואף ציפורים אחרות.

אוסטרליה – דינגו הדינגו (Dingo)

הוא מין של כלב בר המוכר כסמלה של אוסטרליה ואם אתם מחפשים כלבים חמודים ומיוחדים הוא ללא ספק אחד מהם!. הוא הגיע ליבשת לפני אלפי שנים כחיית מחמד של האבוריג’ינים, וכיום הוא נחשב למין מקומי. מראהו דומה לזאב, אך בעל פרווה בגוונים בין חום בהיר לאדמדם. הדינגו הוא טורף תחתון המסתגל בקלות לתנאי סביבה שונים, החל ממדבריות וכלה ביערות גשם. הוא ממלא תפקיד אקולוגי חשוב בבקרת אוכלוסיות חיות הבר באוסטרליה, אך עם זאת גם נחשב למזיק על ידי חקלאים, בשל התקפותיו על חיות משק. הדינגו מהווה מרכיב מרכזי בתרבות ובמיתולוגיה של האבוריג’ינים, ומעמדו כיום שנוי במחלוקת, עם קריאות לשימור וניהול אוכלוסייתו.

יפן – מקוק היפני המקוק היפני (Japanese Macaque),

הידוע גם בכינויו “קוף השלג”, הוא מין של קוף מקומי ליפן. מה שהופך אותו למיוחד היא יכולתו להסתגל לאקלים הקר של האזורים ההרריים בצפון יפן, שם הטמפרטורות יכולות לרדת הרבה מתחת לאפס. מקוקים אלו מפורסמים בזכות הרגלם לטבול במעיינות חמים טבעיים (אונסן) כדי להתחמם, התנהגות ייחודית שאינה מוכרת בקרב קופים אחרים. המקוק היפני חי בקבוצות חברתיות מורכבות עם היררכיה ברורה, שבראשה עומדת הנקבה הדומיננטית. הוא ניזון ממגוון רחב של מזון, כולל עלים, פירות, חרקים וחלזונות. כיום, המקוק היפני הוא מוקד משיכה תיירותי פופולרי, ומושא למחקר מדעי נרחב בתחומים כמו התנהגות חברתית ואקולוגיה.

קנדה – אייל הקרибו אייל הקרבו (Caribou)

הידוע גם בכינויו “איל הצפון”, הוא תת-מין של האייל הצפוני המתגורר בערבות הקרח והטונדרה של צפון קנדה. מאפייניו הבולטים הם הקרניים המרשימות שלו והיכולת להסתגל לתנאי הקור הקיצוניים. אייל הקרבו נודד למרחקים עצומים במהלך השנה, כשהוא עובר ממרעה למרעה בחיפוש אחר מזון. בקיץ הוא ניזון מצמחייה ירוקה, ואילו בחורף הוא מסתמך על חזזיות וצמחים נמוכים אחרים שהוא חושף מתחת לשלג. אייל הקרבו ממלא תפקיד חיוני כמקור מזון מרכזי לטורפים כמו זאבים, לספי קנדיים (לינקס) ודובים, וכן כמזון מסורתי של עמים ילידיים בצפון קנדה. עם זאת, שינויי האקלים והשפעות אנושיות מאיימות כיום על בתי הגידול ותפוצתו של אייל הקרבו באזור.

קניה – הגירפה

הג’ירפה (Giraffe) היא מיני היונק הגבוה בעולם, ואחת החיות האייקוניות של אפריקה. בקניה, ניתן להתרשם מיופיין וגובהן המרשים של הג’ירפות בשמורות הטבע ובספארי. ג’ירפות מתגוררות בסוואנות פתוחות ויערות דליל צמרת, שם הן ניזונות בעיקר מעלים של עצי אקציה והעצים בעלי צוואר ארוך להם מאפשר לאכול מה ששאר צמחוניים אחרים לא יכולים להגיע. ג’ירפות חיות בלהקות רופפות ובעיקר שקטות, אך מסוגלות לתקשר זו עם זו על ידי תדרים נמוכים שהאוזן האנושית אינה יכולה לקלוט. היא מהווה טרף נחשק לטורפים כמו אריות, אך יכולה להגן על עצמה באמצעות בעיטה חזקה. למרות גודלן, ג’ירפות ידועות במראן העדין ותנועותיהן המלאות חן.

פינלנד – דוב הקוטב

דובי הקוטב (Polar Bear), המכונים גם “מלכי הקרח”, הם יונקים טורפים הגדולים במשפחת הדובים, המותאמים היטב לחיים באזורים הקפואים של הקוטב הצפוני. בפינלנד, ניתן לחזות בהם לעיתים נדירות באזורים הצפוניים של המדינה. דובי הקוטב מכוסים בפרווה לבנה עבה, המספקת בידוד יעיל מפני הקור המקפיא ומסווה מצוין על רקע השלג. הם שחיינים מעולים, והם מסוגלים לשחות למרחקים גדולים בין רפסודות הקרח בחיפוש אחר טרפם העיקרי – כלבי ים טבעתיים. מלבד היותם ציידים מיומנים, דובי קוטב הם גם אימהות מסורות, המגדלות את הגורים שלהן במשך כשנתיים תוך הגנה והענקת מיומנויות הישרדות קריטיות. כיום, דובי הקוטב מושפעים קשות משינויי האקלים המואצים, הגורמים להפשרת הקרח ולהצטמצמות בתי הגידול שלהם.

הודו – טווס הודי

הטווס ההודי (Indian Peafowl) הוא ציפור מרהיבה ומהודרת, המשמשת כעוף לאומי של הודו. זכרי הטווס מתהדרים בנוצות זנב ארוכות במיוחד, המקושטות בדוגמאות עיניים יפהפיות בגוונים של כחול, ירוק וזהב. בעונת החיזור, הזכרים פורסים את הזנב המרשים שלהם כדי למשוך נקבות ולהתחרות בזכרים אחרים. טווסים מעדיפים אזורים יבשים למחצה עם מרחבים פתוחים ושטחי יער, שם הם מוצאים בקלות את מזונם – חרקים, פירות, זרעים וחלזונות. הם חיים לרוב בקבוצות קטנות ובילים את מרבית זמנם על הקרקע, למעט בלילה, אז הם לנים על עצים. הטווס נחשב לעוף קדוש על ידי רבים בהודו, ומופיע בדתות ובאומנות ההודית לאורך אלפי שנים. מנוצותיו הנשלכות מכינים קישוטים ותכשיטים מסורתיים.

סין – דוב הפנדה הענק

דוב הפנדה הענק (Giant Panda), המוכר גם בשם “דוב הבמבוק”, הוא אחד מהחיות המזוהות ביותר עם סין. עם פרוותו השחורה-לבנה הייחודית ומראהו החמוד, הפנדה הפך לסמל של שימור חיות הבר ברחבי העולם. פנדות מתגוררות ביערות הבמבוק ההרריים של דרום-מרכז סין, שם הן ניזונות כמעט אך ורק מבמבוק. למרות השתייכותם למשפחת הדובים, הפנדות הן צמחוניות ברובן ומבלות כ-12 שעות ביום בלעיסת גבעולי במבוק. פנדות הן חיות מאוד טריטוריאליות והן חיות בעיקר לבדן, פרט לתקופות הרבייה. מאז שנות ה-80, פנדות הפכו לסמל דיפלומטי חשוב עבור סין, המשאילה פנדות לגני חיות ברחבי העולם במסגרת “דיפלומטיית הפנדה”. כיום, בזכות מאמצי השימור, אוכלוסיית הפנדות בטבע התייצבה, אם כי הן עדיין מוגדרות כמין פגיע.

5/5 - 1 הצבעות

כתבות אחרונות

Back to top button
×